Communicatieplannen
Als bedrijf wil je je profileren. De vraag is echter met welke middelen je dat doet en wat de boodschap is die je wilt overbrengen. Met een communicatieplan wijs ik je de weg. Het plan brengt in beeld waar je staat, welke kant je op wilt en hoe je jouw doelen kunt bereiken.
In gesprek
Een goed plan begint met goede gesprekken. We gaan om tafel, zodat ik meer te weten kom over jouw bedrijf, doelgroepen en doelen. Ook bel ik een aantal klanten om te horen hoe zij jouw producten en diensten ervaren.
Verhaal en strategie bepalen
Op basis van deze informatie werk ik het plan uit. Ik maak een overzicht van de sterke en zwakke punten, ga op zoek naar het onderscheidend vermogen en analyseer de doelgroepen. Dit resulteert in een corporate story, een soort huisstijl in woorden. Tot slot breng ik in kaart hoe je die corporate story kunt overbrengen. Want welke middelen zet je in om nieuwe klanten te vinden? En hoe kun je huidige klanten aan je binden?
Ondersteuning bij de uitvoer
Hebben we de strategie bepaald, dan ondersteun ik je bij de uitwerking van de communicatiemiddelen. Omdat ik samenwerk met vaste partners, kan ik het totaalplaatje voor je verzorgen.
Interesse?
Heb je interesse in een communicatieplan? En wil je de mogelijkheden bespreken? Bel of mail mij dan gerust.